KONOPNÉ SEMÍNKO

Konopné semínko obsahuje velké množství látek důležitých pro náš organismus, pochází sice z konopí, ale z konopí technického – a technické konopí je „odrůda“ rostliny cannabis, takže obsahovaného THC v marihuaně se vůbec nemusíte bát, vůbec ho totiž neobsahuje, nebo jen tak malé množství, že Vaše vnímání vůbec neovlivní, ani když ho budete jíst ve větším množství.

semínka

V čem je tedy konopné semínko tak dobré pro naše zdraví?

–        obsahuje nenasycené esenciální mastné kyseliny, které jsou důležité pro správný vývoj a fungování mozku, reprodukční systémy a metabolismus
–        obsahuje také vzácnou omega-6 gama-linolovou kyselinu, která velmi příznivě působí na pokožku
–        obsahuje až dvacet aminokyselin, které jsou nezbytné pro stavbu svalové tkáně a jsou nezbytné pro udržení zdravého imunitního systému
–        obsahuje také vitamín A, B, C a E, hořčík, železo, vápník, jód, draslík, chrom a mnoho dalších vitamínů a minerálů.

Konopné semínko je k dostání buď loupané nebo neloupané, jaký je mezi nimi rozdíl?

–        loupané konopné semínko-je loupané velmi šetrným způsobem tak, aby se zachovaly veškeré živiny. Má jemnou oříškovou chuť, která připomíná například slunečnicová semínka nebo sezam

–        neloupané konopné semínko– je křupavé, má tuhou slupku, která se sice hůř jí, ale obsahuje velké množství vlákniny a tím přispívá k pročištění střev a podporuje zažívací systém. Pro lepší stravitelnost si je můžete namočit na pár hodin do vody, nebo rozemlít, neloupané konopné semínko je dobré užívat i preventivně, abyste předcházeli střevním problémům.

konopí

Konopná semínka můžete jíst stejně jako ostatní – slunečnicová, lněná apod., můžete si je přidat do salátu, do polévky, dá se říci, že téměř do každého jídla, pokud je chcete používat při pečení, jsou lepší semínka neloupaná, aby si uchovala při pečení veškeré živiny díky slupce, kterou mají.
Například rozmixováním oloupaných semínek s vodou budete mít osvěžující rostlinné mléko, s ovocem pak chutný džus. Jejich práškový extrakt lze přidat také do mléčných či zeleninových koktejlů. Možnosti využití konopného semínka je spousta.